کد خبر: ۱۶۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛ 

 سرباز امام‌زمان (عج) بودن آسان نیست

شهید مسعود طاهری در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: سرباز امام‌زمان (عج) بودن آسان نیست، من که خود را شایسته این مقام نمی‌دانم؛ ولی شما سعی کنید سرباز امام‌زمان (عج) باشید.

 به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید مسعود طاهری هفدهم فروردین‌ماه ۱۳۴۷ در خانواده‌ای مذهبی، در شیراز به دنیا آمد و در دامان پر مهر پدر و مادری مؤمن و دلسوز رشد و پرورش یافت. 

وی که از هوش سرشاری برخوردار بود، پس از دوران کودکی وارد فضای علم و دانش شد و دوره ابتدایی را پشت سرگذشت، دوران راهنمایی او با اوج‌گیری انقلاب اسلامی هم‌زمان شد و او نیز با سایر دانش‌آموزان در راهپیمایی‌ها و تظاهرات علیه نظام ستم‌شاهی شرکت می‌کرد. 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تحصیل ادامه داد و هم‌زمان با پایگاه بسیج در تأمین امنیت در شهرها همکاری می‌کرد و با آغاز جنگ تحمیلی برای اعزام به جبهه‌ها داوطلب شد؛ ولی به دلیل شرایط سنی، امکان حضور در جبهه را پیدا نکرد. 

سپس به تحصیل ادامه داد و پس از کسب مدرک دیپلم ریاضی، خود را به رزمندگان اسلام رساند و خالصانه به نبرد با دشمن بعثی مشغول شد، وی در کنکور سال ۱۳۶۵ با رتبه یک در رشته برق الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف قبول شد؛ ولی دفاع از اسلام و کشور را به کسب علم و دانش ترجیح داد و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۰۴ در عملیات کربلای ۴ در منطقهٔ شلمچه جان خود را تقدیم اسلام و وطن خویش ساخت و به‌سوی معبود خویش شتافت. 

 سرباز امام‌زمان (عج) بودن آسان نیست

وصیت شهید: 

ما رفتیم تا انتقام پهلوی شکسته حضرت زهرا (س) را بگیریم، ما رفتیم تا انتقام سر بریده سیدالشهدا (ع) را بگیریم، ما رفتیم تا علم ابوالفضل‌العباس (ع) را برافرازیم و شما هم در این راه زینب‌وار راه ما را ادامه دهید. 

دست از امام برندارید و او را تنها نگذارید، قدر این زمانه را بدانید و خدا را بارها و بارها شکر کنید که در این دوره واقع شده‌اید و ذلت ابرقدرت‌ها و قدرت و شوکت اسلام و کشور اسلامی را می‌بینید. 

 سرباز امام‌زمان (عج) بودن آسان نیست، من که خود را شایسته این مقام نمی‌دانم؛ ولی شما سعی کنید سرباز امام‌زمان (عج) باشید. سعی کنید نافله شب را بپا دارید و زیارت عاشورا و زیارت جامعه کبیره را بخوانید.

 اینها مختصری از شرایط سربازی اوست، دل به این دیار فانی نبندید و این مختصر جان و تن خاکی خود را فدای اسلام کنید. در پایان از همه حلالیت می‌طلبم.

انتهای خبر/
 

برچسب ها: وصیت نامه ، شهید ، فارس
نظرات بینندگان